lobby & advocacy

Ce oportunitati pentru derularea campaniilor de advocacy a creat internetul?

25-iStock_000004333554MediumEste evident faptul că oamenii se îndreaptă spre mediul online, spre noile tehnologii.  Astăzi, internetul a căpătat caracteristica de a fi accesibil tuturor şi le oferă utilizatorilor săi un potenţial masiv de comunicare. Dincolo de asta, internetul a devenit un mediu oportun pentru derularea campaniilor de advocacy, însă la pachet cu tot tacâmul de riscuri pe care le comportă acest nou mijloc de comunicare.

Tot mai multe organizaţii cooardonează campanii de advocacy care se bazează exclusiv sau parţial pe internet. Motivul?  Internetul poate avea un impact realmente pozitiv asupra procesului de influenţare a politicilor publice, de multe ori fiind chiar factorul decisiv.

Totuşi, pentru a experimenta oportunităţile pe care internetul le oferă, este bine să conştientizaţi că el schimbă majoritatea regulilor de comunicare valabile pentru media tradiţională. În acest sens, vom nota câteva caracteristici unice ale internetului de care trebuie să ţineţi cont atunci când decideţi să-l folosiţi:

• Mesajele transmise pe internet pot fi prelucrate de oricine şi oricum, ceea ce înseamnă că emiţătorul pierde controlul;
• Prin internet se pot transmite mari cantităţi de informaţii şi cu o viteză foarte mare;
• Internetul oferă posibilitatea interacţiunii între grupuri, respectiv între indivizi;
• Conţinutul furnizat prin internet poate fi constant actualizat;
• Internetul permite grupurilor să se poată forma, reforma, transforma şi dizolva;
• Materiale informative pot fi furnizate într-o variantă completă adică, inclusiv imagini şi sunete;
• Internetul nu este constrâns de timp. O pagină web poate fi vizitată oricând;
• Internetul este atotprezent.

Ne vom oprim aici în a detalia aspectele specifice internetului pentru a vă reţine atenţia cu lucrurile pe care le pot obţine organizaţiile în urma desfăşurării unei campanii de advocacy în mediul online.

1. Mobilizarea constituenţilor şi crearea unei relaţii puternice cu acestia, până la transformarea lor în activişti loiali – obţinerea de suport pentru derularea campaniei;
2. Iniţierea de contacte rapide cu decidenţii;
3. Sponsorizări, donaţii (online fundraising);
4. Comunicarea cu bloggerii, fie ei pro sau contra cu poziţia organizaţiei vizavi de problema  asumată;
5. Promovarea agendei legislative a organizaţiei;
6. Realizarea de comuităţi virtuale în jurul intereselor comune;
7. Earned media -nu media plătită, ci convinsă să scrie despre campania pe care o derulaţi;
8. Răspunsuri imediate, alerte;
9. Monitorizarea precisă a rezultatelor si evaluarea impactului

Toate aspectele menţionate mai sus ne sugerează faptul că internetul nu este doar un trend sau doar o dezvoltare modernizată a modului în care se derulează campaniile de advocacy, ci şi un “mediu” care creează oportunităţi, respectiv contribuie la succesul demersului de advocacy atunci când este integrat în planul strategic al campaniei.

 
Comments

No comments yet.