lobby & advocacy

Invata cum sa oferi un interviu intr-o campanie de advocacy

Utilizarea mass media în campaniile de advocacy poate contribui la atingerea scopurilor propuse numai dacă are la bază un plan de acţiune foarte bine elaborat. Folosindu-se de mass-media, iniţiatorii activităților de avocacy au la îndemână mai multe căi pentru a-şi promova mesajul, cum ar fi: transmiterea informaţiei prin communicate de presă, scrisori către editor, invitarea jurnaliştilor la evenimente, organizarea de conferinţe de presă, apariţii la radio şi TV, intervenţii în emisiuni şi publicitate plătită.

 În acest articol vom expune câteva puncte cheie în acordarea de interviuri eficiente presei. În primul rând, atunci când stă de vorbă cu presa, iniţiatorul de advocacy trebuie să aibă grijă ca mesajul să fie transmis în forma pe care şi-a propus-o, fie că susţine o discuţie informală la telefon, fie un interviu live într-un studio de televiziune. Următoarele sfaturi îl vor ajuta să treacă cu brio etapă interviului din cadrul procesului de advocacy:

1. Fii pregătit
Este important să cunoşti tema interviului pe care îl vei da şi să-ţi faci bine temele pentru a nu fi luat prin surprindere de nicio întrebare.

2. Fii punctual
Reporterii lucrează cu deadline-uri, iar timpul de începere al unei emisuni TV nu este negociabil. În cazul în care întârzierea este inevitabilă stabileşte o reprogramare a interviului, însă nu strica contactul cu jurnaliştii. Vei avea nevoie de ei şi pe viitor.

3. Fii flexibil
Se întâmplă ca timpul să le joace feste şi reprezentanţiilor presei. Deşi ai o agendă încărcată este de preferat să-ţi păstrezi o atitudine pozitivă în cadrul interviului şi să accepţi astfel de surprize cu calm.

4. Fii încrezător şi optimist
Aminteşte-ţi că eşti un expert! Atitudinea proactivă şi energică îţi poate asigura succesul. Zâmbeşte.

5. Trimite-i reporterului materiale suplimentare despre cauza pe care o susţii
În acest mod, vei uşura munca de cercetare a reporterului şi o vei direcţiona către acele aspecte  pe care  le preferi a fi exploatate în interviu.

6. Fii atent ce cuvinte foloseşti
Cuvintele exprimate într-o intereacţiune cu un intervievator ar putea fi disminate şi prin alte canale, de pildă presa scrisă, ajungând astfel la urechile publicului larg.

7. Nu specula
Reporterii şi operatorii de interviu folosesc adesea sintagma „ipotetic vorbind”. Este semn că te aflii pe un teren periculos. În acest caz, cel mai bine ar fi să declari în mod explicit că nu vrei să speculezi. Apoi, poţi furniza degajat informaţii privind subiectul pus în discuţie.

8. Nu spune „nu comentez”
Aceste cuvinte sună de parcă încerci să ascunzi ceva. De preferat ar fi să recunoşti că nu ştii răspunsul.

Respectarea tuturor acestor reguli îţi asigură o diseminare acurată a ideii pe care o susţii în cadrul procesului de advocacy şi poate fi un pas înainte spre obţinerea de rezultate concrete. Un interviu bine pregătit şi oferit în mod responsabil reprezentanţilor mass-media reprezintă, cu siguranţă, valoare adăugată pentru demersul pe care îl desfăşori.

 

 
Comments

No comments yet.