lobby & advocacy

O prietenie frumoasa: internetul si campania de advocacy

 
oooÎn zilele noastre, internetul îşi pune din ce în ce mai mult amprenta asupra modului în care organizațiile neguvernamentale motivează și mobilizează aliaţi pentru cauza pe care o susțin în cadrul unei campanii de advocacy. Folosirea internetului ca parte integrantă a strategiei de advocacy contribuie la formarea unei baze puternice de sprijin.

 

Acesta este un instrument low-cost cu ajutorul căruia organizaţiile îşi determină susţinătorii să reacționeze și să acționeze în vederea influențării factorilor de decizie.

Desigur, campania de advocacy desfășurată în mediul online nu presupune doar trimiterea unor alerte prin email, ci crearea unei legături permanente cu cei care sunt gata să se implice. Dezvoltarea relaţiilor cu aceştia se face în baza informaţiilor descoperite despre ei, folosite ulterior pentru a derula programe de motivare şi fidelizare.

Utilizarea internetului se află într-o continuă evoluție. Prin intermediul său cei ce derulează campanii de advocacy au posibilitatea de a iniția mult mai rapid contacte cu decidenții. Încă de la apariţia sa, reprezentanţii puterii au avut o atitudine pozitivă vizavi de acest instrument, rata de răspuns la un e-mail printr-un alt e-mail fiind în continuă creștere. Aşadar, din ce în ce mai mulţi politicieni acceptă contactul electronic, un vizibil substituent al metodelor tradiţionale de constituire a unei legături, cum ar fi: vizita personală, telefonul sau scrisoarea.

Un beneficiu major al internetului constă în uşurinţa de a monitoriza modul în care sunt derulate acţiunile de advocacy. Fiind un mediu flexibil, acesta permite ajustări în funcţie de problemele apărute. Mai mult, permite identificarea celor mai valoroşi activişti, oferind informaţii despre comportamentul celor care se implică. Se pot trage concluzii referitoare la impactul mesajelor vehiculate, atât către posibilii aliaţi, cât şi către decidenţi.

În final, ne propunem să trasăm punctual principalele motive pentru care internetul poate fi văzut ca un instrument util într-un proces de advocacy:

  • Este un mijloc eficient şi important de comunicare
  • Este interactiv – permite utilizatorilor să se familiarizeze cu o anumită problemă şi să adopte imediat măsuri
  • Se mişcă rapid – constant updatat, poate ţine pasul cu schimbările (în cazul campaniilor de advocacy, vorbim despre schimbările peste noapte din mediul politic)
  • Permite comunicarea directă între iniţiatorii de advocacy şi potenţialii susţinători
  • Este relativ ieftin – cu resurse limitate se poate obţine foarte mult

Concluzionând, utilizarea mediului online reprezintă o dezvoltare modernizată a advocacy-ului nonprofit, scopul ei fiind acela de a le asigura cetăţenilor o cale uşoară şi rapidă de a se implica în opiniile politice ale comunităţilor în care trăiesc. Internetul poate avea un impact realmente pozitiv asupra capacităţii unei organizaţii de a influenţa politicile publice.

 

 

 

 
Comments

No comments yet.