lobby & advocacy

Relatia cu mass-media in cadrul unei campanii de advocacy

A8YFOA4CAG4NF6ICA91F7VJCAB6RV7CCAMJBG45CADGNWCCCA3PB3BWCAG76N0WCA6TNE7OCAGOHK1SCAD5A57BCABF733FCA6TCLUNCACZDWC4CARE776YCA8P8IM0CAEWPZDOCAZICUCXCAH3ZM12CA0OIKEBStrategia folosirii mass-media în advocacy se bazează pe o planificare corectă a campaniei, pe o dozare potrivită a resurselor şi  pe o identificare responsabilă a oportunităţilor şi a vulnerabilităţilor care pot să apară. Planificarea acțiunilor ajută la comunicarea aspectelor dorite.

                  Cunoașteți-i pe ziariști!
Mass-media poate fi un partener de nădejde pe parcursul desfăşurării unei campanii de advocacy. Pentru a se bucura de sprijinul său, iniţiatorii de advocacy trebuie să manifeste interes pentru a-i cunoaşte pe cei cu care urmează să aibă o relaţie,  jurnaliştii. Un prim pas pe care îl pot face pentru a se apropia de aceştia este să se familiarizeze cu stilul lor de scriere şi să le furnizeze acele argumente care îi sensibiizează şi pe care le pot accepta cu uşurinţă. Astfel, o monitorizare atentă a presei relevă felul în care trebuie abordaţi reprezentanții mass-mediei. ”Citiți, priviți și ascultați zilnic media: dacă vreți ca ziariștii să vă audă trebuie să-i cunoașteți”, este mesajul transmis de către editorii Academiei de Advocacy în publicația ”Campania de advocacy – ghid practic pentru organizațiile cu membrii.”

                   Fiți proactivi!
Pentru ca relația cu mass-media să fie una fructuoasă este nevoie de o anumită doză de proactivitate. Acest lucru înseamnă să comunici constant, să stabilești contacte cu reporterii fără a avea neapărat ceva de transmis, să-ți exprimi punctul de vedere atunci când presa tratează subiecte din sfera ta de interes, să fii în stare să-ți corectezi greșelile și să formulezi răspunsuri într-un mod civilizat, fără amenințări și agresivități, să ai un purtător de cuvânt care să te reprezinte, să impui teme de dezbatere, să fii capabil să oferi informații suplimentare despre problema adusă în discuție atunci când ziariștii îți cer acest lucru. În plus, trebuie să te asiguri că te aflii pe lista surselor de informare pentru reporteri.

                  Cum puteți aborda presa?
Modalitățile de abordare a mass-mediei într-o campanie de advocacy pe care le aveți la îndemână sunt multiple. Iată câteva dintre ele: conferințele de presă, aparițiile radio și TV, intervențiile în emisiuni, comunicatele de presă, invitațiile la evenimente trimise jurnaliștilor, articolele plătite, scrisorile către editor.

                 Ce rol poate juca mass-media în campania pe care o desfășurați?
Un management eficient al contactelor cu presa îți poate aduce multe bile albe.  Mass-media reprezintă un canal eficient de transmitere a unui mesaj către o audiență tință. Plecând de la faptul că inițierea unei campanii de advocacy implică o prospectare a tuturor aspectelor care intră sub incidența cazului susținut, putem aprecia mass-media ca fiind un facilitator de conținut, punând la dispoziția celor interesați o sinteză a acțiunilor desfășurate până în prezent în legătură cu tematica viitorului proces de advocacy. Practic, susține un proces de cercetare fără prea mari eforturi.

                  Un alt rol al mass-mediei se referă la puterea sa de influență vizibilă în forța de a coopta noi aliați sau de a mobiliza actualii susținători ai subiectului adus în discuție. Contactele cu presa se dovedesc a fi utile pentru a oferi amplitudine mesajului vehiculat și, totodată, în a crea notorietate atât campaniei, cât și inițiatorilor ei. Mai mult, presa facilitează procesul de monitorizare al campanie, precum și pe cel de evaluare, în sensul că ne pune în legătură cu reacțiile oponenților, cu discuțiile și dezbaterile vizavi de problema ridicată de campanie. Am putea spune că e presa e creatoare de context pentru demersul de advocacy.

                   Stabilirea unei relații cu mass-media reprezintă un pas important în implementarea unei campanii de advocacy ce nu trebuie nicidecum neglijat.  Instituirea unui climat de încredere între mass-media şi creatorii de advocacy poate influenţa rezultatul campaniei aflate în plină desfăşurare.

 
Comments

No comments yet.