lobby & advocacy

ANPC sustine cresterea implicarii societatii in prevenirea si identificarea problemelor consumatorilor

anpc-2011Autoritatea Naționala pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a lansat în dezbatere publică Proiectul de Hotărâre de Guvern privind aprobarea programului strategic al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor în perioada 2013-2016, potrivit site-ului www.stiriong.ro.

Strategia își propune să susțină consumatorii vulnerabili, având în vedere necesitatea de a asigura protecția consumatorilor în contextul în care comercianții vând produse provenite din diverse locuri din lume.

Potrivit actului normativ, acest program strategic urmăreşte să continue realizările Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, prin concentrarea acțiunilor de capacitare decizională a consumatorului prin intermediul siguranței, al informării şi educării, al drepturilor, precum şi al acțiunilor de reparație şi de asigurare a respectării legislației de profil.

Mai mult, obiectivele strategice în domeniul protecţiei consumatorilor din România pentru perioada 2013-2016 sunt în strânsă legătură cu priorităţile stabilite de Comisia Europeană pentru perioada 2014-2020, urmărindu-se astfel realizarea unui înalt nivel de protecţie a consumatorilor din ţara noastră, similar cu cel existent în celelalte state membre ale Uniunii Europene.

Printre obiectivele stipulate în programul strategic al ANPC în perioada 2013-2016 se numără:

  • asigurarea unui nivel ridicat de protecție a consumatorilor prin realizarea unui cadru legislativ eficient, armonizat cu legislația comunitară;
  • aplicarea legislației prin dezvoltarea activității de supraveghere și control pentru asigurarea cerințelor de securitate și conformitate a produselor și serviciilor;
  • dezvoltarea cooperării cu organismele Uniunii Europene, cu statele membre, cu statele în curs de aderare, preaderare, cu ţările terţe, precum şi cu profesioniştii şi cu societatea civilă prin implicarea acesteia în procesul de consultare şi reprezentare a intereselor consumatorilor, contribuind astfel la creşterea încrederii consumatorilor în produsele şi serviciile furnizate pe piaţă;
  • dezvoltarea instrumentelor de informare şi educare a consumatorilor, precum şi stimularea capacităţii de autoprotecţie individuală şi asociativă a consumatorilor în completarea protecţiei directe oferite de instituţiile statului

În acest context, ANPC își propune să consolideze o serie de mecanisme consultative în vederea creșterii implicării societății civile în procesul de elaborare a actelor normative. Printre modalitățile de colaborare cu organizațiile neguvernamentale, se numără: organizarea unor seminarii, mese rotunde, grupuri de lucru în vederea asigurării unei cunoașteri mai bune a legislației de protecție a consumatorilor, precum și facilitarea de sesiuni de instruire cu privire la managementul, activitatea de lobby, instrumentele de reprezentare și mijloacele legale de monitorizare a pieței pentru asociațiile de consumatori.

În plus, Strategia prevede posibilitatea de a organiza o serie de evenimente în parteneriat cu societatea civilă cu ocazia Zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorilor – 15 Martie.

 
Comments

No comments yet.