lobby & advocacy

Constrangeri legate de formularea mesajelor intr-o campanie de advocacy

schema-comunicarii-in-comunicarea-manageriala-cursmanagement_ro_Orice campanie de advocacy trebuie să aibă la bază un set de mesaje care să constituie direcţia principală a comunicării. Aceste mesaje pot fi formulate în mai multe moduri, în funcţie de tipul de public către care sunt transmise, decidenţi sau susţinători, dar condiţia este ca ideea generală să rămână aceeaşi. Aşadar, este normal  ca între mesaje să existe diferenţe de nuanţă, însă între ideile principale trebuie să se păstreze o anumită legătură.

Cu siguranţa ar fi plăcut să construiţi mesaje la întâmplare fără nicio reţinere, însă, de regulă, sunt o serie de aspecte de care trebuie să ţineţi cont, întrucât acest fapt va demonstra dacă v-aţi luat în serios sarcina formulării mesajului. În ciuda simplităţii următoarelor reguli, veţi constata că cei mai mulţi nu reuşesc să le respecte.

Să le notăm şi noi:

• Mesajul trebuie să fie clar, concis şi uşor de înţeles pentru oricine (jurnalişti, public larg);

• Mesajul trebuie să conţină o singură idee centrală, altfel riscăm să ne pierdem focusul de la aspectul pe care vrem să-l transmitem cu adevărat;

•Mesajul trebuie să rezume cât se poate de bine cauza pe care o susţinem în campania noastră;

• Mesajul trebuie gândit cu atenţie şi pregătit din timp şi nu azvârlit pur şi simplu;

• Mesajele generale ar putea fi însoţite de submesaje specifice care să sublinieze o anumită informaţie, acel ceva pe care organizaţia vrea să-l scoată în evidenţă;

• Acordaţi atenţie formatului fizic al mesajului, întrucât acesta poate spori impactul mesajului;

• Inseraţi în mesaj elemente de persuasiune;

• Mesajul trebuie să fie emoţional şi vizual; Atenţie la cuvintele pe care le folosiţi, ele pot crea o anumită stare de spirit.

• Folosiţi mai multe canale de transmitere a mesajului, deoarece acest lucru vă poate furniza un plus de credibilitate. Publicul este mai încrezător atunci când vede mesajul în mai multe contexte, avizat de presă şi alte terţe părţi;

Pentru a citi şi alte exigenţe legate de construcţia mesajelor pentru o campanie de advocacy, puteţi consulta un alt articol de pe www.lobby-advocacy.ro, pe care îl găsiţi aici: http://lobby-advocacy.ro/mesajul-campaniei-de-advocacy/.

Înainte de a încheia, menţionăm că cele mai apreciate mesaje sunt cele lipsite de contradicţii şi cu o ţintă precisă, deoarece, după cum spun specialiştii în domeniu, comunicarea vagă va avea rezultate vagi.

De reţinut: Merită să apelăm la aceste reguli simple de construire a mesajelor, întrucât mesajele pot reprezentă o armă teribilă pentru a spori receptivitatea diverselor publicuri vizavi de campania de advocacy.

 
Comments

No comments yet.