lobby & advocacy

Decalogul unui lobbyist

 red-rounded-with-number-10-hi1. Fii proactiv – cu cât intervii mai rapid în procesul legislativ, cu atât vei fi mai eficient. Pentru aceasta e nevoie să-ți cultivi relațiile cu factorii de decizie. Menținerea contactului cu aceștia este una dintre cele mai importante unelte ale arsenalului unui lobby-ist.

2. Fii întelegător – ca lobby-ist trebuie să încerci să empatizezi cu opinia decidenților, să vezi care este punctual lor de vedere asupra problemei, prin prisma intereselor pe care le au. Doar cunoscându-i vei șansa să-i mobilizezi în direcția dorită și să le influențezi deciziile.

3. Cunoaște-ți opozanții – dacă iei în considerare ce spun ei vei putea să-ți construiește contra-argumente și, implicit, vei realiza o pledoarie mai bună. Practic, este necesară o aprofundare temeinică a problemei: un lobby-ist trebuie să cunoască nu doar cazul în sine, ci și poziția altora în legătură cu subiectul susținut.

4. Formează alianțe  – presupune să lucrezi cu ceilalți care au interese similare. Mai mulți oameni înseamnă mai multă putere. Amploarea și impactul acțiunilor de lobby se vor subscrie consensului de a susține aceeași cauză. În plus, decidenții vor fi frustrați să audă în repetate rânduri același lucru, dar cu alte cuvinte.

5. Joacă jocul reciprocității – nu lua niciodată fără să dai. De cele mai multe ori, decidenții se sprijină pe date oferite de surse multiple. Lobby-istul este o astfel de sursă care răspunde nevoii cronice de a avea informații cu privire la opiniile și interesele diferitelor grupuri țintă.

6. Respectă principiul ierarhiei reale în procesul legislativ – ”Majoritatea legislaţiei, în anumite etape, este scrisă de către experţi şi oficiali de la un nivel inferior. În multe cazuri, aceşti experţi reprezintă principalul tău punct de plecare. Include-i în abordarea ta şi le vei câştiga respectul. Apelarea la eşalonul politic superior va fi productivă când ai de-a face cu un blocaj, cu reavoinţă în a rezolva o problemă sau cu mize politice importante.” Șansele de succes pot fi crescute dacă sunt implicate și alte laturi ale spectrului și dacă concentrarea nu se face numai pe ”jucătorii mari.”

7. Persuadează prin credibilitate – credibilitatea dictează nivelul de răspuns din partea  de decizie. Aceasta poate fi obținută dacă ești profi, adică: să cunoști bine problema, să știi cum se iau deciziile, să oferi informații transparente plus date suplimentare care nuau legătură cu interesele tale directe – în felul acesta îți poți promova interesele primare, dacă știi să păstrezi nivelul profesional al relației, dacă practici o sincronizare abilă, dacă respecți un anumit cod de conduită.

8. Atenție la detalii – acest lucru presupune să monitorizezi atent evoluția procesului legislativ, să înțelegi factorii decisivi care pot fi sau nu congruenți cu dezvoltarea politicilor publice.

9. Abordează cu obiectivitate problemele – implicarea emoțională nu este de dorit. De multe ori, mai cu seamă în situațiile în care activitatea îți scapă de sub control, atașamentul emoțional te aruncă într-o stare nedemnă de un profesionist, o stare impulsivă în care devii capabil de exprimări injurioase.

10.  Exercită influențe argumentate – nu ieși din spațiul argumentării, pentru că poți fi cercetat penal pentru traffic de influență. Evită manipularea și nu încerca să obții beneficii legislative de pe urma acordării de avantaje materiale decidenților. Respectă limitele legale ale acestora și foloseștele doar pentru a obține accesul la cei ce dețin puterea.

 
Comments

No comments yet.